Jdi na obsah Jdi na menu
 


Jiří Král

 Vystudoval střední školu v Brně, v roce 2009 se odstěhoval do Prahy, kde pracoval v Tiscali Media jako administrátor reklamního prostoru.

 
V létě 2012 absolvoval reality show Farma na TV Nova.[2] Po odchodu z reality show se vrátil do své původní práce v Tiscali, založil si profil na YouTube. Sem nejprve umístil video ze zákulisí Farmy, poté se začal věnovat natáčení videí let's play, ale i spotů ze svého života. V únoru 2015 odešel z práce, aby se mohl věnovat pouze svým aktivitám.[3]
 
V roce 2015 patřil mezi nejznámější české youtubery, měl přes 490 tisíc odběratelů na YouTube, jeho videa měla měsíčně přes 5 milionů zhlédnutí, dle vlastních slov vydělává desítky tisíc korun za měsíc[4] a třikrát až čtyřikrát více než ve své předchozí práci. Videa točil denně, za měsíc vytvořil až 30 videí, z nichž byla dvě až tři reklamní. Byl aktivní i na dalších sociálních sítích – v polovině roku 2015 měl na Facebooku 160 tisíc fanoušků, na Twitteru 25 tisíc followerů a na Instagram přes 63 tisíc.[5]
 
V listopadu 2015 uspořádal charitativní 24hodinový stream, při němž vybral pro Dětskou nemocnici v Brně 307 724 Kč. V plánu měl vybrat prostředky na dva přístroje v hodnotě 80 000 Kč. Přenos zaznamenal dohromady 735 tisíc zhlédnutí, v jednu chvíli se na něj dívalo skoro 20 tisíc lidí.[6][7][8] V září 2016 akci zopakoval a během 700 minut se podařilo vybrat na Masarykův onkologický ústav 475 000 Kč. Onkologický ústav zvolil proto, že se tam dříve léčila jeho matka. O rok později už to bylo pro stejnou nemocnici 732 000 Kč, tentokrát během 11hodinového streamu.
 
Od 16. listopadu 2016 provozuje v obchodním domě Kotva Zetko v Kotvě, což je kavárna, herna s herními konzolemi Xbox One, nahrávací studio a prodejna vlastních propagačních materiálů a propagačních materiálů dalších vybraných youtuberů. Zetko v Kotvě provozuje společně se svým bratrem Petrem pod hlavičkou společné firmy Blue Milk. Interiér prostor navrhovala architektka Nikola Netušilová. Od zahájení provozu Zetka v Kotvě a dokončení nahrávacího studia Jiří naprostou většinu studiových videí nahrával v tomto studiu.[9][10][11]
 
V březnu 2018 spustil společně s firmou Avast vzdělávací program pro žáky základních škol s názvem Buď Safe Online,[12] který učí děti, jak se chovat bezpečně na internetu a sociálních sítích.
 
Dne 11. února 2018 dosáhl hranice 1 milionu odběratelů.[13] Dne 29. srpna 2018 vydal na YouTube trailer k dokumentu Byl jsem Youtuber. Dokument byl vysílán živě 2. září 2018, je však nadále dostupný veřejnosti. Posloužil jako poděkování za překročení hranice 1 milionu odběratelů. V dokumentu Král současně odhalil, že na YouTube oficiálně končí, ale na Instagramu zůstává aktivní.[1]
 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář